2016. dec 06.

Bemutatkozás-Miért indult ez a blog?

írta: Baráth Lívia
Bemutatkozás-Miért indult ez a blog?

Üdv mindenkinek! 

Jó helyen jársz, ha érdekelnek a hazánkban megtalálható madarak, melyeket saját kirándulásaink, túráink alatt készült fotókból igyekszem bemutatni. A cél: Lesd meg hát mind!, tehát minél többféle hazai madárfajt megfigyelni, és  fotóval dokumentálni.

Régóta figyelgetem a kertben, madáretetőnél megforduló szárnyasokat, nyáron szeretek az énekükre ébredni (még ha olykor-olykor nagyon korai is ez az ébresztő), és örömmel nézegetem őket távcsővel. Gyakran járunk barátommal  kirándulni, túrázni, és ezen alkalmak mindig megörvendeztetnek minket némi madárleses élménnyel, amelyek szereplőit aztán lencsevégre is kapjuk íziben. A madárleseink általában kedvenc könyvem társaságában zajlanak, így a tollasok beazonosítása nem okoz problémát. Forgattam már jónéhány könyvet a témában, de személyes tapasztalatom, hogy ennél a határozónál jobbat még nem olvastam. image.jpeg

Így született az ötlet, indítok egy blogot, és bemutatom az aktuális madarakat, ornitológiai expedícióinkat :D , hol és mikor láttuk őket, továbbá ha lehetséges, az elkészült fotó alapján a nem és a kor meghatározása történik. A fajok beazonosításáért és a madárkák észrevételéért én vagyok a felelős, a készített képek pedig a barátom és Nikon nevű haverja - aki már-már családtag nálunk- érdemei.

A fotók gyűlnek, és bejelentem, fognak is a jövőben, mivel Vad Évadot tartunk. :) 

Kezdődjön hát a madárles, jó olvasgatást mindenkinek!

Szólj hozzá